سلام ، به سایت خدمات زیبایی خودرو شیکرپ خوش آمدید

طراحی خودرو : از آغاز تا کنون

طراحی خودرو : از آغاز تا کنون

در طی 130 سال تکامل طراحی خودرو چه در زمینه ظاهری و چه از نظر تکنولوژی های استفاده شده در آن صنعت خودرو از نظر زیبایی شناسی ، استفاده ها خودرو ، پیشرانه و توانایی ها به سمت یک انقلاب واقعی با سرعت بالایی پیش می رود. این پیشرفت ممکن است با صلایق عده ای مطابقت نداشته باشد. برایمثال چین در حال دست یابی به بازار اروپا است جایی که استایل های صنعت اتومبیل را به بقیه دنیا دیکته می کند.

در دهه 60 میلادی طراحی های بسیار نو آورانه ای برای تولید اتومبیل ها ارائه می شد و در همین دوران بود که می توانیم ببینیم که اتومبیل ها از فرم یک وسیله شخصی به یک تکه هنری متحرک در سطح جاده ها تبدیل شدند.اما در دهه بعدی با ایجاد محدودیت های ایمنی و امنیتی بال طراحان چیده شد و دیگر از آزادی های عمل قبلی خبری نبود.

سرآغاز طراحی مدرن خودرو

سال 1886 به عنوان سال تولد اتومبیل مدرن در نظر گرفته می شود که مخترع آلمانی کارل بنز حق ثبت اختراع بنز خود را ثبت کرد. خودروها در اوایل قرن 20 به طور گسترده در دسترس عموم قرار گرفتند. یکی از اولین اتومبیل های در دسترس مردم ، T مدل 1908 بود ، یک خودرو آمریکایی است که توسط شرکت فورد تولید می شد. اتومبیل ها به سرعت در ایالات متحده پذیرفته شدند ، جایی که آنها جای کالسکه ها و گاری هایی که توسط حیوانات کشیده می شد را گرفتند ، اما پذیرفتن آنها در اروپای غربی و سایر مناطق جهان بسیار بیشتر طول کشید. در طول سالیان متمادی صنعت خودرو سازی تغییرات زیادی کرد اولین نوع اتومبیل ها سه چرخ بودند و در بسیاری از موارد توسط مردم پذیرفته نمی شدند. به همین خاطر همسر کارل بنز برتا بنز برای اثبات اختراع همسرش برای اولین بار مصافت طولانی را با اتومبیل بنز پیمود که او را ائلین راننده مصافت طولانی در تاریخ می کند. در ادامه بسیاری از افراد مشهور مانند آرماند پژو، رنسام اولدز، هنری فورد و کیچیرو تویودا شروع به نوآوری و تولید اتومبیل های خود کردند. بهد از جنگ جهانی دوم بود که صنعت خودرو سازی در آسیای شرقی رونق گرفت و بعد از زمان کوتاهی خودرو وسیله ای بود که در اختیار بسیاری از مردم قرار گرفته بود. از نظر ظاهری اتومبیل های سه چرخ جای خود را به اتومبیل های چهار چرخ دادند و رفته رفته شکل کلاسیک آن با پیشرفت در علم آیرودینامیک به صورت قطره ای و کشیده در آمد. موتور های اولیه کاملا مکانیکی بودند و حتی قطعاتی مانند استارت را در خود نگجانده بودند با پیشرفت تکنو.لوژی قابلیت های به روز تری به اتومبیل ها اضافه شد تا جایی که امروزه شاهد حضور اتومبیل های خودران در سطح شهر ها هستیم اکثر اتومبیل ها مجهز به سنسور ها و قطعات کامپیوتری هستند که به رانندگی و ایمنی وسایل نقلیه کمک می کنند.

با گروه دیتیلینگ شیک همراه باشید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.