سلام ، به سایت خدمات زیبایی خودرو شیکرپ خوش آمدید

صفر شویی خودرو

یکی از خدماتی که برای هر اتومبیلی لازم است صفر شویی خودرو می باشد. البته باید دقت داشته باشید که فرایند صفر شویی با شستشوی داخل اتومبیل متفاوت است. شستشو داخل اتومبیل که معمولا در کارواش ها انجام می شود شامل کشیدن جارو برقی و تمیزی سطوح می باشد این در حالی است در فرایند صفر شویی، تمامی قطعات و اجزای داخلی خودرو باز می شود و سپس تمامی اجرا ماشین ریز به ریز شستشو می گردد و دوباره نصب می شوند. لازم به ذکر است که این فرایند باید با دستگاه ها و مواد با کیفیت توسط افراد منخصص انجام شود تا بهترین نتایج حاصل شود.

صفر شویی داخلی خودرو چیست ؟

این فرایند شامل تمیز کردن قطعات داخلی وسیله نقلیه می باشد. برخی از اجزای موجود در کابین داخلی شامل چرم ، پلاستیک ، وینیل ، پلاستیک فیبر کربن و الیاف طبیعی است. برای تمیز کردن کابینت داخلی از تکنیک ها و دستگاه های مختلفی مانند تمیز کردن با دستگاه بخار و جاروبرقی های مخصوص استفاده می شود. تمیز کردن درون کابین بسیار سخت تر از تمیز کردن خارج آن است پس جای تعجب نیست که زمان بیشتری را نیز برای انجام دادن نیاز دارد. تمیز نبودن داخل کابین نه تنها جلوه و بوی بدی دارد بلکه می تواند به عملکرد اجزا اتومبیل هم صدمه وارد کند. اگر کانال های تهویه هوای اتومبیل کثیف باشد می تواند مواد حساسیت زا را در فضای کابین پخش کند. لکه های کثیفی و جرم گرفتگی موجب می شود تا دکمه ها و سویچ ها درست کار نکنند. و شیشه های کدر می تواند دید راننده را مختل کنند. در این شرایط صفر شویی را نمی توان فقط با آب و صابون انجام داد و فرایند پیچیده تری را طلب می کند. البته با توجه به مجموعه ای ک برای انجام این کار انتخاب می کنید مراحل متفاوت می باشند اما ما در این مطلب سعی می کنیم که پروسه کلی را برای شما بیان کنیم.

مراحل صفر شویی

اولین مرحله این فرایند تمیز کردن به وصیله جاروبرقی است. بسیار مهم است که قبل از انجام هر کاری کلیه سطوح توسط جارو برقی تمیز شود تا بتوان مابقی مراحل را انجام داد. سطوحی که باید جاربرقی کشیده شود شامل موکت کف و سقف، سطوح صندوق عقب، تاقچه عقب و محیط بار عقب اتومیبل می شود. صندلی های ماشین باید به صورت جداگانه تمیز شود و برای مکان هایی که جارو برقی دسترسی ندارد باید از کمپرسور هوا استفاده کرد. انواع مختلفی از جاروبرقی های صنعتی وجود دارد که می تواند هم مکش ایجاد کند و هم با پاشیدن آب و جمع کردن آن تمیزی بیشتری را اعمال کند.

در مرحله بعد، برس کشی و استفاده از بخارشور برای موکت و سقف می باشد. این کار موجب می شود تا لکه هایی که بر در طول زمان بر روی هم انباشته شده اند تمیز شود. اما باید به یاد د اشته باشید که موکت باید کاملا خشک شود وگرنه امکان رشد قارچ و کپک افزایش می یابد.

در مرحله بعدی باید تمامی سطوح دیگر که شامل شیشه ها و سطوح چرمی می شود تمیز شود. برای تمیز کردن چرم می توان از محلول های شوینده مخصوص با توجه به نوع چرم استفاده کرد تا به بهترین شکل تمیز شوند. اگر در مناطقی ماده های شوینده باقی مانده باشد باید با دستمال مرطوب آنها را پاک کرد. برای قسمت هایی از چرم که خشک شده است می توانیم از واکس ها و نرم کننده ها برای بالا بردن کیفیت شستشو استفاده کرد. باید به شیشه ها هم توجه داشت تا نه تنها جلوه درخشان و خوبی داشته باشد بلکه دید راننده را نیز مختل نکند. در آخر یک بار دیکر با جارو برقی تمامی سطوح تمیز می شود تا هر گونه خاک یا کثیفی باقی مانده از درون خودرو پاک شود. توصیه می کنیم که بعد از انجام تمامی مراحل از یک خوشبو کننده در اتومبیل خود استفاده کنید.

مجموعه شیکرپ واقع در خیابان هنگام آماده ارائه کلیه خدمات کاور بدنه خودرو به شما عزیزان و مشتریان محترم می باشد. خدمات PPF این مجموعه ماندگاری دائم دارد و تا پنج سال ضمانت عملکرد (تحت شرایط نگه داری ) دارد. به یاد داشته باشید که شما می توانید اتومبیل خود را بدون حضور خودتان با وسایل حما خودرو به مجموعه شیکرپ بفرستید و به همین صورت نیز تحویل بگیرید. شما علاقه مندان می توانید با استفاده از اطلاعات تماس مندرج در این وبسایت با ما تماس حاصل بفرمایید.