سلام ، به سایت خدمات زیبایی خودرو شیکرپ خوش آمدید

کاور بدنه خودرو را هر جاییی انجام ندهید

محافظ و کاور Wrap بدنه خودرو

این نوع از محافظ که به کاور رپ Wrap(به معنی کاور کردن بدنه خودرو) شهرت دارد نه تنها از بدنه خودرو محافظت می کند بلکه می تواند در طیف وسیعی از رنگ ها عرضه شود. این خدمات می تواند در تمام نقاط اتومبیل اجرا شود و یا فقط بخش های خاصی از بدنه اتومبیل را بپوشاند.با استفاده از کاور شما می توانید رنگ خودرو و یا درخشندگی و یا مات بودن رنگ خودروی خود را تغییر دهید و به صورت دلخواه در بیاورید. باید به یاد داشته باشید که این خدمات مقاومت کاملی را در برابر خرابی های رنگی به شما نمی دهد و مقاومت آن در حد رنگ اصلی بدنه خودرو می باشد. این فرایند در سال 1993 اولین بار توسط کمپانی KPMF اجرا شد که برای تبدیل کردن اتومبیل های معمولی به تاکسی از آن استفاده می شد. بعده ها سایر کمپانی ها از این فرایند برای درج تبلیغات بر روی اتومبیل ها استفاده کردند و به مرور زمان افراد شخصی ار کاور بدنه برای زیبایی اتومبیل خود استفاده کردند.

کاور Wrap چگونه کار می کند ؟

همانطور که از اسم آن پیداست محافظ و کاور Wrap وظیفه پوشاندن و حفاظت از بدنه خودرو را بر عهده دارد، اما بیشتر تاکید آن بر روی نمای اتومبیل می باشد. برای حفاظت هر چه بهتر از رنگ بدنه شما باید از محافظ های بادی فنس و یا همان PPF استفاده کنید تا مقاومت بیشتری را به رنگ بدنه خودرو شما بدهد. هنگامی که بدنه خودرو خود را کاور می کنید. یک لایه از وینیل بر روی سطح خارجی رنگ خودرو قرار می گیرد که از آن محافظت می کند. معمولا انجام این کار شامل سه مرحله می شود. اول اندازه گیریدقیق اتومبیل و انتخاب کاور و طرح آن. دوم لمینت کردن کاور بهد از چاپ جهت جلوگیری از خراش ، ساییدگی و آسیب اشعه ماوراء بنفش. سوم نصب کاور بر روی بدنه خودرو. اگراین کار به درستی انجام نشود ظاهر مطلوبی را به مشتری نخواهد داد بنابراین بهترین گزینه بهره گرفتن از افراد حرفه ای و متخصص در این زمینه می باشد. افراد حرفه ای با برش ها و نصب دقیق ظاهر اتومبیل شما را به روز خواهند کرد.

آیا استفاده از محافظ و کاور Wrap بدنه خودرو اثر گذار است؟

جواب این سوال مثبت است این کاور ها علاوه بر این که زیبایی خودرو شما را دو چندان می کنند، از رنگ اتومبیل شما در برابر خراش ها سبک، آفتاب سوختگی و اشعه UV محافظت می کند اما همانطور که قبلا اشاره کردیم مانند محافظ PPF اثر بخش نیستند.

تفاوت بین کاور رپ و PPF چیست ؟

خیلی از مواقع مشتریان تفاوت میان PPF و کاور را نمی داند و باعث گیج شدن آنها می شوند در یک نگاه کلی، ppf ها نازکتر سبک تر و شفافتر از کاور و یا رپ (Wrap) هستند. از طرف دیگر این کاورها محصول سنگین تری هستند نصب آن آسانتر هستند پوشش مضاعفی دارند.از طرف دیگر ، PPF رنگی وجود ندارد. معمولاً کاملاً شفاف و بسیار سبک تر هستند در دو حالت مات و براغ موجود می باشند و در صورت بروز خراش(تا حد معینی) ، در گرما خود به خود بهبود می یابد. راه دیگری که می توانیم تفاوت بین این دو را بیان کنیم این است که از کاورها بیشتر برای بهبود نمای اتومبیل و محافظت استفاده می شوند ولی از PPF برای محافظت از رنگ استفاده می شود.

مراحل نصب کاور رپ بر روی بدنه خودرو

1- مرحله اول در این پروسه تمیزی سطوح است بسیاری از مجموعه ها قبل از شروع، به طور کامل بدنه اتومبیل را از هر گونه آلودگی ها پاک می کنند. و حتی قبل از این که لایه محافظ را اعمال کنند، تمامی اشکالات بدنه را رفع می کنند بدنه را واکس پولیش و یا خمیر کلی ( نوعی پولیش)می کنند.

2- مرحله بعدی بریدن قطعات کاور برای نقاط مختلف اتومبیل می باشد. از نظر کلی این کار شبیه به نصب روکش های شیشه می باشد. در اکثر اوقات این خدمات بر روی کل بدنه رنگی (به غیر از قطعات پلاستیکی وچراغ ها) اعمال می شود.

3- در این مرحله بسته به مارک کاوری که استفاده می شود ، محلول مناسب می تواند از آب ساده تا یک ماده صابون مانند متغییر باشد که به کمک آن محافظ بدون ایجاد چروک و حباب بر روی بدنه نصب می شود.

4- در این مرحله نصب و استفاده از کاور شروع می شود. در این مرحله تجربه نقش مهمی را بازی می کند چرا که نصب کاور بسیار دشوار است.

5- پس از اعمال کاور و از بین رفتن تمام حباب ها و چین خوردگی ها ، مرحله آخر خشک شدن یا فعال شدن با دمای سشوار صنعتی است. این مرحله است که چسب را فعال می کند و باعث می شود کاور منقبض شده و به بدنه بچسبد.

مزایای استفاده از کاور در چیست ؟

کاور بدنه ظاهر بسیار جالبی را به خودروی شما می دهد و این امر باعث می شود تا رنگ دلخواه خود را بر روی اتومبیل داشته باشید، در ضمن این کاور ها ایمنی نسبی را به رنگ اصلی بدنه خودرو شما می دهند. و اگر رنگ آنها کهنه شود می توان به راحتی آنها را تعویض کرد.

معایب محافظ و کاور Wrap بدنه خودرو چیست ؟

اگر این کاور بد اجرا شود می تواند ظاهری بدی به اتومبیل شما بدهند به خصوص در قسمت های لبه که کاملا به سطح اتومبیل نمی چسبند. در هنگام برش ممکن است بر روی بدنه ( به دلیل حرفه ای نبودن مجری) خراش های عمیقی ایجاد شود. فضولات پرندگان می تواند به این کاور ها صدمه بزنند. کارواش های معمولی می توانند ب این کاور ها صدمه وارد کنند بنابراین شستشو ملایم توصیه می شود.

مجموعه شیکرپ واقع در خیابان هنگام آماده ارائه کلیه خدمات کاور بدنه خودرو به شما عزیزان و مشتریان محترم می باشد. خدمات PPF این مجموعه ماندگاری دائم دارد و تا پنج سال ضمانت عملکرد (تحت شرایط نگه داری ) دارد. به یاد داشته باشید که شما می توانید اتومبیل خود را بدون حضور خودتان با وسایل حما خودرو به مجموعه شیکرپ بفرستید و به همین صورت نیز تحویل بگیرید. شما علاقه مندان می توانید با استفاده از اطلاعات تماس مندرج در این وبسایت با ما تماس حاصل بفرمایید.