سلام ، به سایت خدمات زیبایی خودرو شیکرپ خوش آمدید

گلاس کوتینگ خودرو چیست؟

گلاس کوتینگ خودرو چیست؟

پوشش های گلاس کوتینگ خودرو از جمله پوشش های بسیار مقاوم هستند که با تکنولوژی جدید تولید می شوند و می توانند از بدنه خودرو شما در برابر عناصر خارجی همچون مواد اسیدی، اجسام تیز و سخت و آلودگی های محیطی و لکه و کدر شدن و حتی خط و خش، فضله پرندگان، نور آفتاب و غیره محافظت کنند. نانو سرامیک یا همان گلاس کوتینگ خودرو ، پوششی مانند شیشه است و به دلیل شفافیت آن، ظاهر اتومبیل شما را تغییر نمی دهد و در واقع یک لایه محافظ بر روی رنگ بدنه خودرو شما به وجود می آورد. پوشش گلاس با توجه به کیفیت و آب گریزی که دارد قیمت بندی می‌شود، هرچه آب گریزی یک پوشش گلاس خودرو بیشتر باشد به همان میزان قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

مراحل اجرای گلاس کوتینگ خودرو:

شستشوی بدنه

قبل از شروع فرآیند گلاس محلی را برای کار انتخاب کنید که به دور از باد یا به اصطلاح ایزوله باشد شستشو خودرو بدون استفاده از آب با استفاده از مواد نانو مرغوب توسط تیم متخصص، شوینده‌های استفاده شده قبل از نصب پوشش‌های گلاس باید از نوع بدون آب باشند این شوینده‌ها تا حد زیادی می‌توانند لکه‌های بجا مانده بر روی بدنه خودرو را از بین ببرند. 

پروسه کارواش خودرو در فرآیند اجرای گلاس، مانند یک کارواش معمولی نیست و باید از مواد شوینده نانو یا شوینده‌های سلولزی برای تمیز کردن سطوح بدنه اتومبیل استفاده کرد. محیطی که برای اجرای گلاس کوتینگ خودرو انتخاب می‌کنید باید کاملا تمیز باشد و با بهره‌گیری از نور سفید تمام فضا روشن باشد. تمیز کردن سطوح بدنه خودرو قبل از اجرای گلاس کوتینگ خودرو، مهم‌ترین بخش این فرآیند است که باید با دقت انجام شود.

رفع خطوط بدنه

بررسی کامل بدنه خودرو و شناسایی آسیب های وارد شده از قبل بر روی بدنه خودرو و در صورتی که ماشین دارای خط و خش می باشد باید آن را پولیش نمایید و خطوطی که بر روی خودر وجود دارد از بین برید چراکه یکی از اهداف اجرای گلاس کوتینگ خودرو جلوگیری از بروز خط و خش بر روی خودرو می باشد و در صورتی که رنگ ماشین در ابتدا دارای خط و خش باشد باید ابتدا تمامی این خطوط را از بین ببرید تا زیر کار شما آماده عملیات گلاس بشود در غیر این صورت این عملیات بیهوده است. این خط و خش‌ها با استفاده از چراغ قوه های ملقب به چراغ قوه های خورشیدی کاملا قابل ملاحظه می باشند.

اگر زیر سازی به صورت کامل و دقیق بر روی خودرو شما انجام نشود. بعد از اتمام سرویس گلاس کوتینگ خودرو براقیت و درخشانی مد نظر خود را خروجی نگرفته و خش های هولوگرامی بر روی بدنه خودرو خودرو شما باقی می ماند. در انتهای این مرحله باید با استفاده از دستمال مخصوص مایکرو فایبر تمامی سطح مواد پولیش باقی مانده بر روی بدنه خودرو را پاک می کنیم و خودرو را آماده مرحله گلاس کوتینگ کنید.

بهره گیری از مواد گلاس کوتینگ خودرو

ابتدا درب شیشه حاوی مواد محلول را باز کرده سپس بر روی دستمال نرم و تمیز می‌زنید و آن را به آرامی و موازی با زاویه رنگ‌ دانه‌ های بدنه اتومبیل حرکت می‌دهید؛ این امر باعث می‌شود که محلول گلاس کوتینگ خودرو ضمن اینکه بدنه خودرو شما در برابر ضربات و آلودگی‌ها محافظت کند، باعث براق شدن رنگ خودرو شما نیز شود. مواد گلاس مورد استفاده برای بدنه اتومبیل‌ ها باید بر اساس نوع رنگ خودرو انتخاب شود؛ فرآیند گلاس خودرو عموما دو روز زمان می برد تا مواد نانو بهتر بتواند با رنگ دانه های خودرو واکنش نشان دهد یا ادقام شود تا ماندگاری و کیفیت بهتری را بر روی بدنه خودرو بر جای بگذارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.