سلام ، به سایت خدمات زیبایی خودرو شیکرپ خوش آمدید

صافکاری نوین خودرو

صافکاری نوین خودرو

صافکاری نوین خودرو: امروزه صافکاری خودرو یکی از کار هایی است که بیشتر افراد می خواهند آن را به نحو احسن انجام دهند معمولا بعد ازتصادفات رانندگی اولین کاری که می کنیم به یک تیم دیتیلینگ یا یک صافکاری خوب مراجعه می کنیم که بتواند با کمترین آسیب به بدنه و ترجیحا بدون رنگ خودرو را صافکاری کند.

صافکاری نوین خودرو

با رشد تکنولوژی روز دنیا فناوری ساخت ابزار صافکاری نیز رشد چشم گیری داشته است. امروزه تکنیک های متنوع و پیشرفته ای برای این امر طراحی شده که با شناخت ابزار و تجهیزات موجود می توان به نتایج بهتری دست یافت و هزینه ها را نیز کاهش داد صافکاری و نقاشی ماشین دو هنر مکمل هم هستند. یک صافکار حرفه ای می تواند با استفاده از ابزار صافکاری بی رنگ، بدنه اتومبیل شما را در صورتی که بدنه اتومبیل دچار خراش های عمیق، پارگی و ریختگی رنگ نشده باشد، مانند روز اول به شما تحویل دهد.

صافکاری سنتی دارای نقاط ضعفی نسبت به صافکاری نوین خودرو است و تنها صافکاران بسیار حرفه ای قادر هستند با استفاده از صافکاری سنتی و ابزار آن یک کار بی عیب و نقص را در صافکاری به شما تحویل دهند. صافکاری سنتی با استفاده از ابزار مشتی و قالب تنه در هنوز در صافکاری های شهرستان ها و حتی کلان شهر ها رواج دارد اما پاسخگوی ماشین‌ های قدیمی می ‌باشد و درباره نیاز ماشین ‌های لوکس خارجی جوابگو نیستند از این رو ابزار ها و روش هایی برای آسودگی و کیفیت و دقت  بیشتر برای کار صافکاری به روی کار آمد که در ادامه به چند تا از این روش ها اشاره می کنیم و به طور مجزا به توضیحی مختصر راجب آن ها می پردازیم.

انواع روش های صافکاری نوین خودرو

همان گونه که گفتیم روش های جدید بسیاری برای صافکاری نوین خودرو های لوکس وجود دارد  اما مرسوم ترین آن ها سه روش زیر است :

  • به روش لیزر
  • به روش ساکشن
  • به روش PDR

به روش لیزر

یکی از به جدید ترین روش های صافکاری نوین خودرو می باشد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و کاربرد همه جانبه صنعت اپتیک یا همان لیزر، صنعت صافکاری هم به سمت استفاده از لیزر در صافکاری حرکت کرد. این روش قدمت زیادی ندارد و کمتر از 10 سال است که مورد استفاده صافکار ها قرار می گیرد. نکته مثبت در این روش این است که بدون هیچ آسیبی به رنگ و فرم اصلی خودرو این فرآیند انجام می شود. و به قولی بی رنگ انجام می شود.

در این روش با استفاده از دستگاه های مخصوص که دارای درجه بندی در قدرت لیزر می باشد انجام می شود. اشعه تابیده شده به نقطه مورد نظر باعث می شود که اتم ها و ساختار فلزی بدنه خودرو جنبش بیشتری داشته باشند. دقیقا همان کاری که در روش های دیگر صفکاری با استفاده از سشوار های صنعتی و یا هر دستگاه گرما ده دیگری انجام می شود.

به روش ساکشن

صافکاری نوین خودرو با ساکشن که معمولا به آن صافکاری با دستگاه مکش گفته می شود. این روش هم مانند روش لیزری بیشتر برای صافکاری بدون رنگ کاربرد دارد و یا برخی از خودرو های لوکس که نمی خواهند با انجام صافکاری، از قیمت ماشین کاهش دهند بسیار مناسب است. صافکاری با ساکشن یک روش کم هزینه و محسوب می شود که در برابر خدمات دیگر صافکاری در مدت زمان کمتری قابل انجام است.

 اما این روش از دستگاه های پیچیده ای هم استفاده می کند که بسیار گران قیمت هستند و این دستگاه ها با ایجاد یک خلع می توانند به بدنه خودرو بچسبند و می توان آنها را توسط دستگیره ای که در آن تعبیه شده است بکشید. در این صورت فرورفتگی بدنه خودرو به سره جای اصلی اش باز میگردد اما مانند روز اولش نمی شود البته لازم به ذکر است که ماجرا با استفاده از دستگاه ساکشن بدنه به پایان نرسیده و اغلب پس از آن ، نیاز به دخالت صافکار و چکش کاری دستی او خواهد بود.

به روش PDR

PDP در واقع مخفف شده کلمه انگلیسی صافکاری بدون رنگ است که با روش های مختلفی انجام می شود اما باید به این نکته توجه داشته باشید در صورتی می توان آسیب دیدگی رنگ خودرو را اصلاح کرد که آسیب زیادی ندیده باشد یعنی شکستگی رنگ نیز رخ نداده باشد.

ابزار مورد نیاز برای صافکاری نوین خودرو به روش PDR  یک میله با طول های مختلف است که در یک سر خود دسته ای برای گرفتن آن سوی دیگر یک خم 90 درجه است در انتهای زاویه 90 درجه رزوه ای برای اتصال ابزارهای ریز است  میله‌ های کاربردی در این نوع صافکاری به نام چوموک یا اهرم صافکاری نیز شناخته می‌شود. میله‌های pdr دارای شکل‌های مختلف سرگرد  نوک تیز و قاشقی و .. می‌باشد. جنس میله‌های صافکاری فولاد هستند. انتخاب این الیاژ به خاطر مقاومت آن و عدم تغییر شکل حین کار می‌باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.