سلام ، به سایت خدمات زیبایی خودرو شیکرپ خوش آمدید

محافظ بدنه خودرو

ppf
روکش PPF

محافظ و کاور های PPF بدنه خودرو یکسری ازپوشش ها هستند که برای محافظت و زیبا سازی بدنه خودرو شما به کار می رود این پوشش های که به PPF (paint protection film) مشهور هستند از رنگ اصلی بدنه در مخابل خط و خش محافظت می کنند البته بعضی از این کاور ها رنگ خودرو را نیز تا حدودی تغییر می دهند و یا بر روی آن از طرح ها و یا نگین های خاصی استفاده می کنند که به آنها رپ (Wrap) گفته می شود.

تاریخچه کاور PPF بدنه خودرو

اولین باری که از این کاور ها استفاده شد به عنوان یک پروزه نظامی در زمان جنگ ویتنام بود. در طی جنگ ویتنام ارتش آمریکا با خرابی تیغه های هلیکوپتر مواجه شدند همچنین ترکش ها و سایر المان های خارجی برای ارتش آمریکا مشکل آفرین بود. در همین راستا ارنش آمریکا با شرکت M3 وارد مذاکره شد تا کاور های سبک و مقاومی را طراحی کنند. راه حلی که این شرکت ارائه داد لایه های اورتان بود این لایه ها همچنین با نام نوار هلیکوپتر هم شناخته می شود. اما در ابتداد این لایه ها به شکل امروزی شفاف نبود و در واقع مدل های اولیه بسیار درخشش ابری داشتند( شفاف نبودند). اما کارایی آن بسیار خوب بود و در هر جایی که اعمال می شد به خوبی نسبت به گرد و غبار و المان های خارجی و ساییدگی محافظت ایجاد کرد. اما امروزه نوار های محافظتی یا همان کاور بدنه خودرو ها از پلی اورتان های جدید استفاده می کنند که بر روی لایه خارجی رنگ بدنه خودرو های قدیمی و جدید اعمال کند. این کاور ها در رنگ های مختلف و به صورت شفاف هم در دسترس است. این کاور ها به شدت نسبت به مواد اسیدی مقاوم است همچنین در برابر ترشحات حشرات فضولات پرنده ها باران های اسیدی و سایر موارد مشابه هستند.لایه بالایی PPF از یک ماده پلیمری الاستومری تشکیل شده است که به مواد کمک می کند تا پس از کشش و اعمال آن ، فرم طبیعی خود را حفظ کنند. این ویژگی باعث می شود که این کاور های بدنه در صدمه های جزئی خود را باز سازی کنند. همچنین باعث می شود که اثرات دورانی شستشو ماشین نیز از بین برود.

انواع مدل های کاور های محافظ

اولین شرکتی که این کاور ها را ساخت M3 بود و در نهایت آن را برای صنعت خودرو بهینه سازی کرد. اما امروزه مدل ها و شرکت های مختلفی در این بازار حضور دارند. برخی از این مثال ها شامل محافظ رنگ Suntek، فیلم محافظت از رنگ Xpel Ultimate و غیره می باشند. این محصول همچنین در بسیاری از نام های تجاری مانند Clear Bra، Clear، Mask.Invisible Shield.Kavaca Instant Healing PPF و غیره وجود د ارد.

تفاوت بین PPF و کاور چیست؟

خیلی از مواقع مشتریان تفاوت میان PPF و کاور را نمی داند و باعث گیج شدن آنها می شوند در یک نگاه کلی، ppf ها نازکتر سبک تر و شفافتر از کاور و یا رپ (Wrap) هستند. از طرف دیگر این کاورها محصول سنگین تری هستند نصب آن آسانتر هستند پوشش مضاعفی دارند.از طرف دیگر ، PPF رنگی وجود ندارد. معمولاً کاملاً شفاف و بسیار سبک تر هستند در دو حالت مات و براغ موجود می باشند و در صورت بروز خراش(تا حد معینی) ، در گرما خود به خود بهبود می یابد. راه دیگری که می توانیم تفاوت بین این دو را بیان کنیم این است که از کاورها بیشتر برای بهبود نمای اتومبیل و محافظت استفاده می شوند ولی از PPF برای محافظت از رنگ استفاده می شود.

روش های مختلف نصب کاور بدنه

ابتدا باید ذکر کنیم که انجام این کار یک فرایند بسیار تخصصی و حرفه ای است و اگر از مراکز نصب کننده کمک نگیرید امکان دارد که نتیجه مورد نظر را نمی گیرید.

برش آماده وینیل

بسیاری از کسانی که خدمات PPF را انجام می دهند، کار کاور وینیل و سایر خدمات بدنه خودرو را هم انجام می دهند. شرکت های بزرگتر از ماشینی به نام Plotter استفاده می کنند که در واقع وینیل را در بخش هایی از قبل برش می دهد که نصب آن بسیار ساده تر و مناسب تر می کند ، مانند نصب فیلم محافظ برای چراغ جلو یا آستانه درب خودرو.

استفاده از کاور فله

اکثر شرکت ها و مجموعه های نصب و راه اندازی حرفه ای PPF مجبور به استفاده از رول فله ای هستند ، که روند نصب را پیچیده می کند و در واقع موجب به هدر رفتن مواد و متریال می شود.

فرایند نصب همیشه بر اساس نام تجاری فیلم محافظت از رنگ منحصر به فرد و سفارشی متفاوت است. زیرا هر تولید کننده رویه های مختلفی را برای نصب توصیه می کنند.

مراحل نصب محافظ

1- مرحله اول در این پروسه تمیزی سطوح است بسیاری از مجموعه ها قبل از شروع، به طور کامل بدنه اتومبیل را از هر گونه آلودگی ها پاک می کنند. و حتی قبل از این که لایه محافظ را اعمال کنند، بدنه را واکس پولیش می کنند.

2- مرحله بعدی بریدن قطعات کاور برای نقاط مختلف اتومبیل می باشد. از نظر کلی این کار شبیه به نصب روکش های شیشه می باشد. در اکثر اوقات این خدمات بر روی کل بدنه رنگی (به غیر از قطعات پلاستیکی وچراغ ها) اعمال می شود.

3- در این مرحله بسته به مارک PPF که استفاده می شود ، محلول مناسب می تواند از آب ساده تا یک ماده صابون مانند متغییر باشد که به کمک آن محافظ بدون ایجاد چروک و حباب بر روی بدنه نصب می شود.

4- در این مرحله نصب و استفاده از PPF شروع می شود. در این مرحله تجربه نقش مهمی را بازی می کند چرا که نصبPPF بسیار دشوار تر و پیچیده تر از نصب وینیل است. فرآیند نصب PPF شامل یک سری اسپری کردن بخار با دستگاههای بخارو تنظیم و حرکت PPF بر روی بدنه است. هنگامی که در موقعیت مناسب قرار داشته باشد ، نصب کننده از دستگاهی برای فشارو جابجایی برای حذف حباب ها یا چین های در محافظ استفاده می کند.

5- پس از اعمال PPF و از بین رفتن تمام حباب ها و چین خوردگی ها ، مرحله آخر خشک شدن یا فعال شدن با دمای محیط است. این مرحله است که چسب را فعال می کند و باعث می شود PPF به بدنه بچسبد.

محافظ و کاور PPF بدنه خودرو چقدر بر روی بدنه دوام می آورد

یکی از عوامل مهم در این خدمات دوام طولانی مدت آن است. بسیاری از متخصصان طول عمر این خدمات را بین 5 تا 10 سال می دانند که باز هم با استفاده از برند های مختلف، متفاوت است.در واقع ، این محصولات معمولاً در صورت تأیید شرکت نصب ، ضمانت نامه دریافت می کنند. مانند واکس اتومبیل یا هر نوع محافظ رنگ متغیرهای مختلفی وجود دارد که روی ماندگاری محصول تأثیر می گذارد.

  1. آماده سازی سطح :
    اگرچه PPF یک لایه محافظ است ، اما به همان اندازه سطح زیری آن نیز مهم است. کارهای مقدماتی اغلب وقت گیر اما مهمترین مراحل برای نصب PPF است.
  2. کاربرد:
    نصب PPF روشی پیچیده و ظریف است. اگر حباب یا چین و چروک در کاور وجود داشته باشد ،بین محافظ و بدنه فاصله می اندازد و به درستی نمی چسبد. نصب نرم و صاف ماندگاری بیشتری را موجب می شود.
  3. عوامل محیطی:
    یکی از بهترین خصوصیات محافظ بدنه خودرو ، مقاومت آن در برابر گرما است. همچنین درک این نکته ضروری است که PPF ضد گلوله نیست. اگر به طور مداوم در معرض آوار ، گرد و خاک موجود در هوا، فضولات پرندگان یا سایر مواد آسیب رسان قرار داشته باشد ، می تواند به محافظ صدمه بزند.

مجموعه شیکرپ واقع در خیابان هنگام آماده ارائه کلیه خدمات کاور بدنه خودرو به شما عزیزان و مشتریان محترم می باشد. خدمات PPF این مجموعه ماندگاری دائم دارد و تا پنج سال ضمانت عملکرد (تحت شرایط نگه داری ) دارد. شما علاقه مندان می توانید با استفاده از اطلاعات تماس مندرج در این وبسایت با ما تماس حاصل بفرمایید.