سلام ، به سایت خدمات زیبایی خودرو شیکرپ خوش آمدید

هزینه صافکاری اتومبیل چگونه محاسبه می شود

هزینه صافکاری اتومبیل چگونه محاسبه می شود

هر کسی که صاحب خودرو می باشد به احتمال بسیار زیاد حد اقل یک بار هزینه صافکاری اتومبیل را پرداخت کرده است. البته واضح است که قیمت ها همیشه متفاوت خواهند بود. با توجه به اینکه چه کسی صافکاری را انجام می دهد مدل خودرو چه می باشد و یا اینکه کدام قسمت از اتومبیل آسیب دیده می تواند مخارج می تواند متفاوت باشد اما باید بدانید که مراحل یک صافکاری صحیح چگونه است تا بتوانید در محاسبه مبلغ صافکاری دقت کافی را داشته باشید. ما در این مقاله به شما را راهنمایی می کنیم تا این مراحل را به خوبی بشناسید.

مراحل صافکاری

صافکاری شامل تمام مراحلی می شود که برای رفع آسیب بدنه خودرو انجام می شود این مراحل عبارتند از ارزیابی آسیب ، سنگ زدن ، ترمیم یا تغییر شکل فلز ، قالب گیری و پر کردن ، و سنباده زدن سطح می شود تا زمانی کهسطوح آسیب دیده صاف و یکنواخت با بقیه بدنه ماشین باشد. در برخی از موارد شما نیاز دارید تا تکه ای از بدنه را تعویض کنید که برخی اوقات باید با قطعه ای فلزی آن را ترمیم کرد و نمی توانید مانند درب و یا گلگیر جلوی ماشین به راحتی آن تعویض نمی شوند. اگر تکه ای را به بدنه اضافه گرده اید باید به خوبی آن را ساب دهید تا زاویه ای را بر روی بدنه ایجاد نکند تا شکل یک دست آن از بین نرود. هنگامی که سطح اصلی را آماده کردید نوبت به بتونه کاری می رسد با استفاده از یک بتونه می توانید تمامی اشکالات کار که سامل خط های نا هموار و یا موج های ریز در سطح فلز هستند را بر طرف کنید.وقتی که بتونه خشک شد نوبیت به اولین سمباده زنی می رسد. این کار موجب می شود که سطح زیرین رنگ کاملا صاف و آمده رنگ آمیزی باشد.

اما هنوز نمی توانیم بدنه را رنگ کنیم زیرا باید یک لایه آستر بر روی بدنه پاشیده شود تا رنگ آمیزی با موفقیت انجام شود. آستر را به صورت یکنواخت و قائم بر روی بدنه می باشند تا برای رنگ آمیزی نهایی آماده شود. بسیاری از مواقع حتی دو یا چند لایه از آستر برای بهتر شدن رنگ بر روی بدنه اعمال می شود. سپس دوباره بدنه سمباده می خورد تا حالت یک دست خود را به دست بیاورد. مرحله بعدی رنگ آمیزی است که شاید بسیار مرحله حساسی باشد زیرا تا به اینجا فقط زیر سازی انجام گرفته که به نوبه خود بسیار مهم است. اما رنگ آمیزی تمامیت زیبایی اتومبیل را به رخ می کشد. رنگ نیز مانند آستر باید به صورت قائم بر روی بدنه اعمال شود و در هر بار لایه نازکی از رنگک بر روی بدنه پاشیده شود تا به اصطلاح رنگ چکه نکند. و در آخر یک لایه محافظ شفاف یر رو رنگ پاشیده می شود تا براقیت رنگ تکمیل کردد.

عواملی که در تعیین هزینه صافکاری اتومبیل دخیل هستند.

همانطور که قبلا اشاره کردیم بسته به این که مدل خودرو چیست و یا اینکه چه مقداری آسیب وارد شده است هزینه صافکاری اتومبیل متفاوت خواهد بود. حتی اینکه کدام صافکار اتومبیل شما را تعمیر می کند نیز می تواند در دستمزد نهایی آن تفاوت ایجاد کند . اگر شما قصد استفاده از خدمات دیتیلینگ مانند کاور و سرامیک بدنه را دارید باید حتما بدنه سالمی داشته باشید و نباید ایزادی در آن وجود داشته باشد مخصوصا برای سرامیک بدنه و محافظ PPF که رنگ اصلی خودرو را نشان می دهند. حتی در مورد کاور بدنه خودرو نیز اگر بدنه یکدست و خوب صافکاری نشده باشد می تواند زوایای بدی را در نمای نهایی ایجاد کند.

با گروه دیتیلینگ شیکرپ همراه باشید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.