سلام ، به سایت خدمات زیبایی خودرو شیکرپ خوش آمدید

صفر شویی از خسارات ناشی از برف جلوگیری می کند

صفر شویی از خسارات ناشی از برف جلوگیری می کند

شاید بسیاری از افراد صفر شویی را فقط در هنگام خرید یا فروش ماشین انجام دهند اما در واقع صفر شویی کردن اتومبیل خود علاوه بر این که ظاهر خودروی ما را زیبا می کند بلکه می تواند در نگهداری از خودرو نیز به شما کمک کند برای مثال اگر سطح زیرین خودرو شما کثیف باشد شاید متوجه مکان برخی از نشتی های روغن نشوید و یا نتوانید سیستم تعلیق خودروی خود را به خوبی چک کنید. اما تمرکز ما در این مطلب بر زیان هایی است که در فصل سرما و به خصوص با بارش برف برای اتومبیل رخ می دهد و می توانیم با زیرشویی و صفرشویی از آنها در امان باشیم.

چرا باید با بارش برف صفر شویی کنیم

با نزدیک شدن به زمستان ، دارندگان خودرو برای یک مشکل آشنا آماده می شوند: اثرات مخرب برف بر روی اتومبیل هایشان. اگرچه این اتفاق هر ساله رخ می دهد ، تعداد کمی از مردم از هزینه واقعی خسارت برف یا نحوه مقابله با آن آگاهی دارند. در اینجا چند روشی را که بارش برف به خودرو ها آسیب می رساند را توضیح می دهیم:

دلایل خرابی خودرو در زمستان

1-تخریب بر اثر نمک

در زمستان ، نمک جاده بر روی برف در امتداد جاده پاشیده می شود تا برف را ذوب کرده و جاده ها را برای رانندگی پاک کند. نمک نقطه انجماد آب را کاهش می دهد ، بنابراین حتی اگر دمای هوا زیر انجماد باشد ، برف و یخ در آب ذوب می شود. نمک نیز با شن و ماسه مخلوط می شود تا کشش ایجاد کند. اگرچه این روش به پاک نگه داشتن جاده ها و ایمنی در رانندگی کمک می کند ، اما با گذشت زمان منجر به آسیب دیدن خودروها می شود. رانندگی در جاده هایی که با نمک صاف می شوند می تواند به بدنه صدمه شدید به وسیله نقلیه شما آسیب برساند. این به این دلیل است که نمک بسیار خورنده است و فلز را می خورد و اتفاقاتی ، از نشت سیستم ترمز هیدرولیکی گرفته تا آسیب به زیر قاب می شود.

2-زنگ زدگی

همانطور که برف روی ماشین شما می نشیند ، می تواند به شکاف هایی در قسمت خارجی آن نفوذ کند. سپس ، هنگامی که ماشین خود را روشن می کنید ، برف در پاسخ به گرمای موتور شما ذوب می شود. آبی که در نتیجه آن ایجاد می شود به نمای خارجی اتومبیل شما آسیب می رساند ، که می تواند طیف وسیعی از مشکلات از زنگ زدگی رنگ نما گرفته تا مشکلات مربوط به شاسی و زیر بدنه شما را ایجاد کند.

3-آب شدن برف

زنگ زدگی فقط در قسمت های بیرونی خودرو شما اتفاق نمی افتد و با آب شدن برف این اتفاق برای محیط داخلی شما هم اتفاق می افتد. در هنگام بارش برف شما برف را با لباس های خود به درون اتومبیل می آورید و با آب شدن این برف ها آب به موکت کف ماشین نفوذ می کند و در نهایت راه خود را به ترک های ریز موجود باز می کند که در گذر زمان باعث زنگ زدگی قسمت های داخلی اتومبیل می شود.

شما عزیزان می توانید تمامی خدمات دیتیلینگ و صافکاری – نقاشی اتومبیل خود را به کارشناسان توانمند شیکرپ بسپارید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.