سلام ، به سایت خدمات زیبایی خودرو شیکرپ خوش آمدید

صفرشویی با بخار چه فوایدی برای خودرو دارد؟

صفرشویی با بخار چه فوایدی برای خودرو دارد؟

صفرشویی با بخار یکی از روش های نوین و تکنولوژی های روز است در سرویس و تیونینگ اتومبیل است از این رو صفرشویی با بخار در حال حاضر پراستفاده ترین، محبوب ترین، کاربردی ترین و بهترین روش نظافت و شستشوی خودروها ائم از توشویی ، روشوی و موتورشویی است. اکثر مراکز تیونینگ حرفه ای از دستگاه بخار برای  صفرشویی  قسمت های داخلی خودرو استفاده می کنند.

چگونگی عملکرد صفرشویی با بخار

پاک کننده های بخار ، بخارهای خشک و گرم شده ای جهت از بین بردن خاک و کثیفی و روغن و لکه های روی هر سطحی را در یک دقیقه تولید می کنند. امکان استفاده از صفرشویی با بخار برای صندلی ها ، کنسول مرکزی ، داشبورد ، نگه دارنده لیوان ، دریچه تهویه ، موتور ، کفی ، پیچ های درب و یا حتی سطوح چرمی می باشد. صفرشویی با بخار این امکان را فراهم می سازد تا بدون استفاده از هیچ مواد شیمیایی ، به طور کامل تمام قسمت های ماشین را بشویید.

مراحل صفرشویی با بخار

صفرشویی خودرو به روش های زیادی انجام می شود یکی از این روش ها صفر شویی با بخار است. مراحل صفرشویی با بخار خودرو به شرح زیر است:

جارو

در ابتدای صفر شویی با بخار باید تمام سطح کف داخل خودرو را آری از هر گونه زباله های بزرگ کرد و سپس با استفاده از جارو برقی های مخصوص کف خودرو را تمیز کرده آری از گرد خاک می کنیم بعد هم همین کار را برای روی صندلی خودرو و یا حتی سقف داخل خودرو هم انجام می دهیم که خاک کل داخل خودرو گرفته شود.

صندلی ها

اکثر صندلی های اتومبیل از دو بخش روکش و بدنه ساخته شده است که به راحتی می توان آن ها را شست چون روکش ها راحت جدا شده و قابل شستشو هستند. ولی اگر صندلی اتومبیل روکش نداشته باشد بهترین راه حل برای تمیز کردن صندلی اتومبیل بخار می‌باشد. پس از اینکه صندلی ها را با بخار شستید و تمیز کردید بعد از مدت زمان کوتاهی خشک می‌شوند به خصوص اگر شستن اتومبیل صفرشویی با بخار خشک صورت گرفته باشد چرا که رطوبت کمی به صندلی می‌دهد.

کف

همانطور که می دانید هر اتومبیل دارای دو کف پوش است. یکی از این کف پوش ها از خودرو جدا می شود و قابل شست شو است. دیگری کف پوش داخل اتومبیل بوده که جدا نمی شود و باید همان جا به شستشوی آن پرداخت. برای اینکه ماشین خیس نشود، بعدا بو نگیرد و تمام کثیفی ها را از بین برود، بهتر است صفرشویی با بخار را انتخاب کنید. بخار با رسوخ کردن در پرزهای موکت باعث تمیز شدن آن می‌شود.

سقف

سقف اتومبیل را می توان محل جمع شدن خیلی از جرم ها، کثیفی ها و همچنین دود سیگار دانست که باعث تیره شدن آن می‌شوند و می‌توان به راحتی با صفرشویی با بخار تمیز نمود. معمولا جنس قسمت وسط سقف از جنس فایبرگلاس یا موارد مشابه میباشد که با چسبهای بسیار قوی چسبانیده شده است. نسبت به نوع سقف و نوع اتوموبیل، اول با دستمال مرطوب سقف را تمیز کرده بعد شروع به جرمگیری می کنیم. بخار با تمیز نمودن باعث می شود که این قسمتها دیرتر کثیف شوند. در نظر داشته باشید حرکت آهسته و رو به جلو باعث می شود به بهترین نتیجه دست یابید.

داشبورد

داشبوردها در زمان صفرشویی با بخار از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. زیرا زیاد به چشم می ایند و از طرف دیگر دارای منافز زیادی می باشد. معمولا جنس داشبوردها از چرم می باشد. در چنین مواردی از لوسیون مخصوص چرم استفاده می شود که باعث دوام بیشتر داشبورد می شود.البته در مواردی که داشبورد چوبی یا پلاستیکی است، روشهای متفاوتی را پیش می گیریم. منافذ نفوذ ناپذیر که در بخش جلویی اتومبیل وجود دارند عبارتند از: دریچه اتومبیل، جا لیوانی، گوشه های نمایشگر که با بخار شو تمیز می گردند و به دلیل این‌ که صفرشویی با بخار مانند گاز می‌باشد به آسانی وارد این بخش ها شده و آنها را نظافت می کند و همچنین برای شستشوی قطعات الکتریکی بخار بهترین گزینه است در صورت شستشو با آب یا مواد شوینده ممکن است این قسمتها آسیب ببینند.

موتور

قطعات موتور بسیار حساس هستند و جنسهای متفاوتی دارند، حساسیت بالایی در موتورشویی نیاز می باشد. در این میان قطعات برقی هم هستند که به شدت به آب حساس هستند. مخصوصا در خودروهای داخلی این قطعات بسیار حساس هستند، به شکلی که بسیار مشاهده شده پس از موتور شویی مشکلات جدی برای خودرو بوجود آمده. گروه ما، موتور اتومبیل شما را به صورت اصولی به صفرشویی با بخار شستشو می دهد. در این روش مشکلی برای قطعات پیش نمی آید و خودرو همچون روز اول برق می زند و تا مدت طولانی خبری از جرم و الودگی موتور نیست. به یاد داشته باشید شستشوی موتور خودرو با آب باعث بروز مشکلات جدی موتوری و برقی درآینده می شود.

مزایا کارواش بخار چیست؟

از مزایای کارواش بخار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاهش مصرف آب: استفاده از صفرشویی با بخار در مصرف آب بشدت صرفه جویی میشود. صرف جوی در مصرف آب باعث کاهش هزینه تامین آب می شود.
  • کاهش مصرف برق: در کارواش های سنتی بدلیل استفاده از پمپ واترجت نیاز به استفاده از برق سه فاز می باشد اما در کارواش بخار از یک برق تک فاز استفاده می شود که خود می تواند باعث کاهش چشمگیر مصرف برق و هزینه آن شود.
  • عدم آسیب به رنگ بدنه: اما باید گفت این واترجت است که با فشار بالای آب خط و خش های ریز را روی بدنه ماشین ایجاد می کند. صفرشویی با بخار علاوه بر عدم آسیب به بدنه باعث براق شدن جزئی آن نیز می شود.
  • افزایش کیفیت شستشو: کیفیت شستشو در کارواش بخار نسبت به سایر کارواش ها بسیار بالا تر است و همانطور که گفته شد علاوه بر شستشو و از بین بردن کثیفی ها باعث براق شدن بدنه نیز می شود.
  • کاهش سر و صدا : در کارواش سنتی آب خود دستگاه کارواش صنعتی ایجاد سرو صدا می کند اما دیگر صفرشویی با بخار هیچگونه سر و صدای ندارد اما در هنگام خروج بخار از لانس مخصوص بخار صدا دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.