سلام ، به سایت خدمات زیبایی خودرو شیکرپ خوش آمدید

تاریخچه ابرخودرو ها

تاریخچه ابرخودرو ها

اگرچه ممکن است اصطلاح “ابرخودرو” در دهه 1920 استفاده شده باشد ، اما تاریخچه این ماشین ها در اواسط دهه 1950 بود که اتومبیل های اسپرت با عملکرد برجسته واقعاً شکل گرفت. پیشگامان اولیه بخش ابرخودرو شامل مرسدس 300SL 1954 و شورولت کوروت C1 1953 بودند. یک ابرخودرو – که اتومبیل عجیب و غریب نیز نامیده می شود – توصیف آزادانه ای از اتومبیل های لوکس دارای عملکرد قانونی و قانونی در خیابان است. از سال 2000 یا 2010 ، اصطلاح هایپرکار برای ابرخودروهایی با بالاترین عملکرد استفاده می شود. سوپراسپرت ها معمولاً به عنوان یک مدل شاخص در مجموعه اتومبیل های اسپرت یک تولید کننده خودرو عرضه می شوند.

ابرخودرو ها دهه های مختلف

در اواسط دهه 1960 ، سوپراسپرت هایی که امروز به آنها فکر می کنیم شروع به عرضه شدند کردند. برخی از تحولات قابل توجه در دهه 60 شامل ایجاد فورد GT است که به دلیل خودداری فراری از پیوستن به فورد بوجود آمد و عرضه لامبورگینی میورا موتور وسط که از ابتدا به عنوان یک ماشین جاده ای طراحی شده بود. فورد GT به اصلی ترین خودروی سوپراسپرت و اتومبیل های عضلانی آمریکایی تبدیل شد و اثبات آن عملکرد و طراحی نفیس این خودرو می باشد.

بحران سوخت در اوایل دهه 70 تقریباً باعث شد تا تاریخچه ابرخودرو ها تمام شود اما این دسته از خودرو ها توانستند در این شرایط دوام بیاورند و رشد کنند. اولین خودروهای جاده ای توربو در بازار انبوه ، از جمله نمونه هایی از پورشه 911 توربو ، به بازار عرضه شدند. 911 توربو با عناصر طراحی غیر عادی و عملکرد فوق العاده خود بسیار خودروی برجسته ای بود. با تولد 911 توربو ، پورشه جایگاه خود را در صحنه ابرخودروی ها تقویت کرد و تا به امروز در آنجا باقی مانده است.

مسلما مهمترین ابرخودروی این نسل لامبورگینی کانتاچ بود. این مدل موتور وسط از طراحی قابل توجهی برخوردار بود که در بین سایر خودرو های برجسته خودنمایی می کرد. موتور V12 آن به صورت طولی سوار شده بود و با تغییراتی جزئی در محل قرارگیری موتور Miura قرار گرفته بود. نتیجه نهایی ، موتور را بین دیفرانسیل عقب و گیربکس نصب شده در میانه قرار داد. Countach همچنان مورد علاقه متعصبان وشیفتگان سوپر اسپرت ها در سراسر جهان است.

با رونق مالی دهه 80 افزایش چشمگیری در قیمت گذاری سوپراسپرت ها رخ داد. در نهایت این امر منجر به ایجاد یک بازار هایپراسپرت فراگیرتر و کم حجم شد. در طول این مدت ، نوربرگ رینگ به لطف نماد RUF CTR “Yellowbird” ، توجه افسانه ای جهان را به خود جلب کرد ، رقابت افسانه ای بین پورشه و فراری داغ شد و اولین اتومبیل با سرعت 200 مایل در ساعت ، مسابقه جاده فراری F40 نیز به خیابان ها آمد. پورشه در اینجا پورشه 959 را به میدان انداخت و این یک رقابت داغ بین F40 و 959 را برانگیخت. 959 ، قبل از برخورد با F40 ، سریعترین اتومبیل قانونی تولید خیابان بود و سرعت آن در 197 مایل در ساعت بود. برخی پورشه 959 را مدلی می دانند که استاندارد سالهای آینده خودروهای اسپرت را تعیین کرد. هر دو اتومبیل دارای موتورهای توربوشارژ دوقلو بودند ، F40 دارای یک موتور V8 توربوشارژ دوقلو در حالی که 959 دارای یک Flat 6 توربوشارژ دوقلو بود. فراری با 959 تا پایان دهه 80 پا به پا می شود ، اگرچه فراری ادعا می کند F40 به دلیل 959 ایجاد نشده است. صرف نظر از این ، هر دوی این مدل ها تأثیر بسزایی داشتند و زمینه را برای ابرخودروهای نسل بعدی هموار کردند. سوپراسپرت ها برای سال های آینده مدل Ferrari F40 افسانه ای و نه فقط پورشه 959 را به مدل های زیبا ، گوشه های قدرتمند و نمای جلوی تهاجمی آن ارائه می دهند.

در اوایل دهه 90 ، هوندا NSX ثابت کرد که یک ابرخودرو نیز می تواند برای رانندگی روزانه قابل اعتماد و دوستانه باشد. توسعه خودروهای هایپرکار با مارک بوگاتی برای دوره مدرن و EB110 آن و همچنین انتشار آنچه که اغلب به عنوان اولین سالن فوق العاده جهان در نظر گرفته می شود ، یعنی لوتوس کارلتون با سرعت 175 مایل در ساعت ، ادامه یافت. با ورود نام های شناخته شده تری به صحنه ، مانند هوندا ، اصطلاح ابرخودرو بیشتر به یک امر خانگی تبدیل می شد. دهه 1990 نیز مجموعه ای از سوپراسپرت های مهیج و پیشگام را تولد داد. برخی از برجسته ترین گزینه های دهه 90 ‘شامل:

فراری F50
پورشه GT1
مک لارن F1
جگوار XJR-15
جگوار XJ220
لوتوس اسپریت V8
مرسدس بنز CLK GTR
لامبورگینی دیابلو VT رودستر
وایپر Hennessey Venom 650R
وکتور W8

اما تاریخچه ابرخودرو ها به این جا خاتمه نمی یاید در طی دهه 2000 ، رویکرد ایجاد ابرخودروها با تقسیم برخی از شرکت ها برای ایجاد وسایل نقلیه سبک ،و در سوی دیگر برخی شرکت های خودرو سازی مانند فراری و پورشه ،در جهت افزایش قدرت وسیله نقلیه را تقسیم کردند. جدیدترین خودرو های اضافه شده به خانواده ابرخودروها شامل اولین SUV عملکردی ، Porsche Cayenne Turbo S و اولین اتومبیل اسپرت برقی جهان ، Venturi Fetish بود. حتی تا به امروز ، ما هنوز شکافی بین قدرت و وزن خودرو شاهد هستیم ، اگرچه برخی از ابرخودروهای مدرن هر دو را با هم مخلوط کرده و وسایل نقلیه اعجاب انگیزی را ایجاد می کنند. تقریباً مانند دهه ‘90 ، دهه 2000 مجموعه ای طولانی از ابرخودروهای برجسته تولید شد. مدل های برجسته 2000s عبارتند از:

پورشه Carrera GT
پاگانی زوندا
لامبورگینی مورسیلاگو
Koenigsegg CCX
فراری انزو
مرسدس بنز SLR مک لارن
نوبل M12
لکسوس LFA
گومپرت آپولو
آئودی R8
بوگاتی ویرون
فورد GT
نیسان GT-R
لامبورگینی گالاردو سوپرگلگرا
تسلا رودستر

Updates to the 2020 Nissan GT-R Nismo: Godzilla Gets Lighter and Faster -  The News Wheel

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.