سلام ، به سایت خدمات زیبایی خودرو شیکرپ خوش آمدید

اشتباهات در شستشوی خودرو

اشتباهات در شستشوی خودرو

اقلب افراد در شستشوی خودرو خود دچار اشتباهات می شوند. اگر دقت نداشته باشید این اشتباهات می تواند به رنگ خودروی شما آسیب وارد کند. تعداد این کار ها که نباید انجام داد بسیار زیاد است اما در این مطلب سعی می کنیم تا به مهم ترین آنها اشاره داشته باشیم. نکاتی که می خواهیم به شما ارائه دهیم بسیار مفید هستند و شما می توانید ظاهر زیبای خودروی خود را با این نکات حفظ کنید. به یاد داشته باشید که برای شستشوی مناسب ماشین خود باید از یکسری از وسایل مناسب استفاده کنید.

لیست اشتباهات در شستشوی خودرو

کارواش نا مناسب

اولین اشتباهی که امکان دراد مرتکب آن شوید استفاده از کارواش های اتوماتیک و یا دستی نا مناسب است. اگر از مراکز معتبر استفاده نکنید رنگ خودروی شما آسیب می بیند زیرا هر چه قدر هم که این مراکز ادعا داشته باشند که از دستمال ها و مواد شوینده مناسب استفاده می کنند، اما به عاپلت تمیز نکردن دستمال ها و استفاده از مواد نا دریت موجب می شوند تا رنگ ماشین شما آسیب ببیند.

تمیز کردن ماشین زیر آفتاب مستقیم

اشتباه دیگری که مردم مرتکب می شوند این است که ماشین خود را در زیر تابش مستقیم آفتاب و هنگامی که هوا بسیار گرم است تمیز می کنند. بهتر است اگر صبر کنید تا خورشید غروب کند. نور در این زمان بسیار عالیست و شما می توانید دقیقا ببینید که کجا کثیف است. دلیل اینکه شما نباید اتومبیل خود را در معرض آفتاب تمیز کنید این است که سطح اتومبیل بسیار گرم خواهد شد و آبی که با آن خودرو را تمیز می کنید تبخیر می شود و روی رنگ شما اثرات آب برجای می گذارد. مشکل دیگر این است که مواد شیمیایی و پاک کننده هایی که استفاده می کنید ساخته نشده اند تا روی سطوح گرم قرار گیرند. اگر کتابچه راهنمای محصول را با دقت مطالعه کنید ، می بینید که در آن آمده است ماشین را در سایه پارک کنید. البته این فقط در تابستان اهمیت دارد. در زمستان هر زمان که بخواهید می توانید خودروی خود را بشویید.

استفاده از مواد شوینده خانگی

به هیچ عنوان نباید از مواد شوینده خانگی برای شستشوی ماشین خود استفاده کنید. این محصولات برای رنگ شما مضر هستند و پوشش محافظ و واکس شما را از بین می برند. همچنین ، این محصولات همیشه با pH متعادل نیستند ، بنابراین شما می توانید به پوشش شفاف رنگ خود آسیب برسانید. شما باید از شوینده های مخصوص ماشین استفاده کنید. این مواد به طور خاص برای تمیز کردن رنگ اتومبیل شما تهیه شده اند ، بنابراین واکس را از بین نمی برد و pH آن متعادل است. در حالی که حوله خود را بر سطح ماشین خود استفاده می کنید ، به خوبی کف می کند و جلا خوبی ایجاد می کند.

استفاده از دستمال کاغزی و پیراهن های قدیمی

هرگز از دستمال کاغذی روی رنگ خود استفاده کنید. دستمال کاغذی برای رنگ ماشین خشن هستند که می تواند به رنگ شما آسیب برساند. هرگز از یک تی شرت قدیمی روی رنگ خود استفاده نکنید.روی برخی از تی شرت ها چاپ شده است که می تواند مانند کاغذ سنباده عمل کند. همچنین ، اگر تی شرت شما بسیار قدیمی باشد ، رگه هایی در سرتاسر اتومبیل شما ایجاد می کند. تنها چیزی که باید رنگ شما را لمس کند یک حوله خوب و نرم میکروفیبر یا چیزی با همان لطافت مشابه است.

تمیز نکردن از بالا به پایین

اشتباه بعدی تمیز نکردن از بالای ماشین به پایین ماشین است. شما همیشه می خواهید ماشین خود را از بالا تمیز کنید و سپس در پایین تمیز کنید. همیشه از بالا به پایین تمیز کنید زیرا قسمت های پایینی به این دلیل که به گرد و خاک و گل جاده ها نزدیک تر هستند کثیف تر از قسمت های پایینی هستند. این نکنپته را نیز به یاد داشته باشید که با حرکات دورانی ماشین خود را نشویید زیرا حط . خش هایی که در اثر این حرکت ایجاد می شوند از زوایای بیشتری دیده می شوند همیشه از یک جهت جلو به عقب و یا برعکس اتومبیل خود را بشویید.

با شیکرپ همراه باشید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.