سلام ، به سایت خدمات زیبایی خودرو شیکرپ خوش آمدید

صفر شویی خوب چگونه انجام می شود؟

صفر شویی خوب چگونه انجام می شود؟

صفر شویی خوب چیست؟ تا به حال شنیده اید که می گویند اگر می خواهید کسی را بشناسید به کفش هایش نگاه کنید؟ حالا دیگر این موضوع عوض شده و به جای آن در دنیای امروز اگر می خواهید کسی را بشناسید باید به ماشینش نگاه کنید..!

ماشین هرکس، جلوه ای از شخصیت اوست، افراد بی نظم و افرادی که ذهن آشفته ای دارند، معمولا به ماشین خود رسیدگی نمی کنند و خودروی آنها همیشه کثیف و شلخته است، اما افرادی که به کار و جایگاه خود اهمیت می دهند، اتومبیل خود را تمیز نگه می دارند. واقعیت این است که تمیز بودن خودرو شما، باعث می شود که جایگاه اجتماعی شما بالاتر برود. به علاوه داشتن خودرویی تمیز باعث می شود که از نشستن در آن و رانندگی کردن لذت بیشتری ببرید. پس واجب است که به خودروی خود برسید و آن را تمیز نگه دارید.

صفر شویی خوب

صفر شویی خوب به چه معنا است؟

اگر می خواهید ماشین شما واقعا تمیز شود، باید علاوه بر شستشوی کامل ماشین، عملیات صفر شویی خوب را انجام دهید.صفرشویی خودرو، عملیات شستشوی ماشین است که در آن تمام قطعات داخل اتاقک های ماشین، بدنه خودرو، رودری ها و کاپوت ماشین شسته می شود.

به مجموعه کارهایی که برای تمیزکاری داخل خودرو بعد از شستشوی اولیه خودرو انجام می شود، صفرشویی گفته می شود. هدف از صفرشویی ماشین این است که نواقص و مشکلات خودرو برطرف شود و داخل خودرو مانند بیرون آن تمیز شود. با صفر شویی خوب، جلوه و زیبایی داخلی خودروی شما چند برابر می شود. شما می توانی یک بار در ماه عملیات صفرشویی خودرو را انجام دهید تا ماشین شما تمیز و براق شود.

انتخاب تیم حرفه ای برای نظافت و صفر شویی خوب بسیار اهمیت دارد. اگر صفرشویی خودرو را به افراد متخصص و حرفه ای بسپارید، آنها کار نظافت خودروی شما را با توجه به متریال های داخلی ماشین شما انجام می دهند. هم چنین قطعات داخلی ماشین شما را با مواد شوینده مناسب شستشو می دهند.مثلا اگر خودروی شما وارداتی و لوکس باشد، باید از مواد شوینده خاصی برای صفرشویی آن استفاده شود، زیرا متریال های چنین خودروهایی حساس و باکیفیت است و باید با دقت شسته شوند.

 به طور کلی صفر شویی خوب در چهار مرحله صورت می‌گیره که هر کدوم مربوط به بخشی از داخل کابین اتومبیله. به صورت کلی هدف از صفرشویی برطرف کردن نواقص و همینطور شستشوی داخل خودرو هست. صفرشویی عملیه که می‌تونه برای جلوه و زیبایی داخلی خودرو شما مفید باشه، به به شما پیشنهاد می‌کنیم که حداقل هر ماه یک‌بار این مجموعه عملیات رو انجام بدید.

مراحل انجام صفر شویی :

شستشوی کف اتومبیل

کف اتومبیل‌ها معمولا دارای دو بخش هستند؛ یکی کفپوش‌ها که به راحتی از سطح جدا می‌شن و یکی قسمت اصلی کف یا همون موکت کف هست.

  • شستشوی کفپوش‌ها: برای شستشوی کف خودرو بهتره اول کفپوش‌ها رو به بیرون اتومبیل انتقال بدید، بعد با استفاده از آب و مایع شوینده، کفپوش‌ها رو کاملا تمیز کنید.
  • شستشوی موکت کف: حالا وقت موکت کف اتومبیله، بسیاری از صاحبان خودرو و یا حتی در بسیاری از کارواش‌ها، از بخارشو برای تمیز کردن موکت کف استفاده می‌کنند که این عمل بسیار نادرسته، چون بخار آب باعث خیس شدن موکت می‌شه و از همین رو در طول زمان موکت‌‌‌ رو پوسیده می‌کنه و همین‌طور اگه به خوبی خشک نشه، می‌تونه باعث به‌وجود اومدن بوی بد در کابین خودرو بشه.

شستشوی صندلی‌های اتومبیل

در بخش صندلی‌ها در صفرشویی، اول باید روکش صندلی‌ها‌‌‌ رو بررسی کرد. اگر صندلی‌های خودرو شما دارای روکش اضافه‌ست، اول اون‌ها‌‌‌ رو از صندلی‌ها جدا کنید، این کار یک مقدار مشکله؛ اما برای یک صفر شویی خوب لازمه.

شستشوی سقف اتومبیل

سقف اتومبیل‌ها معمولا در معرض دوده‌های سیگار، بخار نوشیدنی‌های گرم و… هستند و به این دلیل در سقف‌های معمولی می‌تونیم سیاهی‌‌‌ رو بر روی ‌‌‌اون‌ها مشاهده کنیم. اگر جنس سقف خودرو شما حالت موکتی داره، بهتره‌‌‌ اون رو با ترکیب شامپو فرش و چند قطره مایع سفید کننده تمیز کنید. در نظر بگیرید در این حالت از یک دستمال نرم استفاده کنید تا پرز‌های بر روی روکش سقف از بین نرن. اگر سقف خودرو شما از جنس جیر هست، دقت کنید که از مواد شوینده قوی استفاده نکنید، چون باعث می‌شه سقف جیر خودرو شما در طول زمان پوسیده و روکش‌‌‌ اون بر اثر گرما از خود سقف جدا بشه.

شستشوی قطعات داشبورد اتومبیل

داشبورد هر خودرو، نشانگر کیفیت و دقت به کار رفته در طراحی داخلی‌‌‌ اون هست و قطعا مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در جلوه داخلی اتومبیل شماست. بهتره قبل از تمیزکاری داشبورد، از جنس‌‌‌ طراحی آن با خبر باشید، اگر داشبورد خودرو شما از جنس چوب هست، نباید از مایع‌های شسشو در‌‌‌ اون استفاده کنیم و بهتره با یک دستمال نم دار و نرم، خیلی آروم روی‌‌‌ اون بکشید و بعد با استفاده از واکس مخصوص چوب، داشبورد‌‌‌ رو به آرومی واکس بزنید.

برای یک صفر شوییی خوب با متریال مناسب و کادر مجرب با گروه دیتیلینگ شیکرپ همراه باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.